Nytt system för bokning


På grund av flera problem med systemet för bokning av bastu med mera har vi bytt till ett annat system.

Det förra systemet var onödigt avancerat för vårt ändamål och inte så enkelt att göra bokningar med.

Det krävdes inloggning vilket många tyckte var besvärligt.

På senare tid märkte vi att bokningsprogrammet hade blivit långsamt med långa svarstider. Möjligheten att ta bort bokningar hade dessutom börjat krångla.

Problemen berodde troligtvis på felaktigheter i en databas. Försök med återställning gjordes men utan någon framgång.

Nu har vi funnit ett nytt bokningssystem som bättre matchar våra krav och behov. Det finns redan nu på plats på vår bokningssida.

Tidigare gjordes alla bokningar från en gemensam sida i en kalender, nu har vi separata sidor med egna kalendrar för bastu, dansbana, släp och tennisbana.

Det krävs inte längre att man är inloggad när man bokar, men det innebär att man inte längre kan se andras bokningar eftersom vi måste uppfylla kraven i GDPR.

Bokningarna för dambastu och gemensam bastu sköts av styrelsen och vilka tider det är står på bastusidan.

Vi kommer att föra över bokningarna från det gamla systemet till det nya. När de läggs in skickas det ut bekräftelser med e-post.

Om du inte har fått någon bekräftelse på de bokningar du har gjort senast i morgon kväll (tisdag 17/5) ber vi dig skicka ett mejl till bokning@ljungabolet.se alternativt att du själv gör bokningen.

admin för Styrelsen i intresseföreningen

Lämna en kommentar

Denna webbplats använder Akismet för att minska skräppost. Lär dig hur din kommentardata bearbetas.